jtemplate.ru - free extensions for joomla

 Specialitatea 0414.1 Marketing şi logistică

Programul de formare profesională la specialitatea „Marketing şi logistică” are menirea de a pregăti specialişti calificaţi, capabili să realizeze activitatea de marketing în cadrul diferitor ramuri ale economiei naţionale, competitive pe piaţa forţei de muncă locală şi internaţională.

Absolventul specialităţii „Marketing şi logistică” urmează să demonstreze următoarele competenţe profesionale:

  • iniţierea cercetării, selectării şi aplicării metodelor de investigaţie a pieţei;
  • organizeze procesului de vânzare, de iniţiere a programelor de promovare şi stimulare a vânzărilor, de adaptare la specificul cererii clienţilor;
  • realizarea politicii de produs, preţ, plasament şi promovarea a întreprinderii;
  • organizarea procesului de manipulare fizică a produselor din sfera producţiei spre cea de consum;
  • organizarea şi gestionarea activităţii de marketing în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  • elaborarea strategiilor de marketing orientate spre sporirea nivelului şi eficienţei activităţii întreprinderii;
  • proiectarea şi elaborarea strategiilor de dezvoltare a întreprinderii.

Tânărul specialist, absolvent al specialităţii „Marketing şi logistică” posedă competenţe de gândire analitică, de rezolvare a problemelor în baza normelor şi valorilor codului de etică profesională în domeniul pieţei, de lucru în echipă şi distribuire a sarcinilor între membrii echipei, precum şi gestionarea optimă a timpului de lucru.

Absolventul programului de pregătire profesională la „Marketing şi logistică” are oportunităţi de angajare în câmpul muncii în industrie, comerţ, alimentaţie publică, în domeniul serviciilor, administraţiei publice etc.

Absolventul ciclului I, studii superioare de licenţă, poate fi angajat în posturile vacante de:  

  • manager - marketer, administrator al departamentului de vânzări, aprovizionare, achiziţii, agent de vânzări, agent de achiziţii;
  • şef al unităţii comerciale, şef al departamentului marketing şi vânzări al întreprinderii, şef de secţie (linie de produse) în cadrul întreprinderii comerciale, agent de vânzări, agent de achiziţii, vânzător-consultant, casier-operator, manager-marketer, specialist în achiziţii, comunicare şi relaţii publice (PR);
  • manager – marketer în unităţile de distribuţie şi logistică, logist-economist, agent comercial, manager-marketer în întreprinderile de prestare a serviciilor;
  • manager – marketer în instituţiile de cercetare, operator de interviu, analist-economic;
  • cadru didactic în instituţiile de învăţământ secundar şi post secundar de specialitate;
  • antreprenor individual, etc.

Descarcă planul de studii

DOSAR INFORMAŢIONAL (Ghid pentru studenţi şi profesori) specialitatea 0414.1 Marketing şi logistică